עיתונות
ראיון עם נסים כהן - בוגר קרן אייסף
ינואר 2019
חברי תוכנית הנשיא למצוינות עם מובילי המהפכה החינוכית בדרום
מנכ"ל יכולות, ניסים כהן, מדבר על תרומת העמותה להצלחה
בהעלאת הזכאות לבגרות במגזר הדרוזי
8 באוגוסט 2018
ראה במגזין דה מרקר או כקובץ PDF
חברי תוכנית הנשיא למצוינות עם "יכולות" שהובילה מהפכה חינוכית בדרום
דיווח על ביקור בבתי ספר בדרום הארץ
5 ביולי 2018
מתכוננים ל- 1 בספטמבר
ערוץ 2 - משדר מיוחד לקראת שנת הלימודים תשע"ז
ראיון עם נסים כהן, מנכ"ל עמותת יכולות
29 אוגוסט 2016
לצפיה בראיון (מדקה 6:24)
משרד החינוך-מינהל החינוך הדרוזי והצ'רקסי,
העניק
תעודת הוקרה והערכה לעמותת יכולות
על תרומתה המשמעותית למגזר הדרוזי,בהעלאת הישגים לימודיים
ושיעור הזכאים לבגרות,לצמרת ישראל.
13 ינואר, 2015
התיכון הטוב בישראל
20 אוקטובר 2014
ביה"ס הדרוזי בבית ג'ן בסיוע שיטת צמצום הפערים המואץ של יכולות, זכה ל-100% בגרות ב- 2013 וגם ב-2014. ♦ על הפדגוגיה ופעילות יכולות ותרומתה לעליה בשיעור הזכאים לבגרות ולמניעת הנשירה בתיכון בבית ג'אן,
ראה בדה מרקר או כקובץ PDF
בתי הספר שזינקו בשיעורי הזכאות בתשע"ג ובהם בית ג'ן וירכא
קיבלו מימון חיצוני והפעילו תוכניות מיוחדות
21 אוקטובר 2014
מנהלת בית הספר התיכון בירכא, סיהאם שואח, "אני מאוד גאה במורים ובתלמידים שלי, צריך להאמין בתלמידים וללכת על זה" ♦ ירכא ובית ג'אן בהם פעלה שיטת צמצום הפערים המואץ באמצעות תכניות עמותת יכולות, הינם מהישובים המצטיינים או אלה בהם חלה העליה הגדולה ביותר בזכאים לבגרות בישראל בתש"ג.
ראה בהארץ או כקובץ PDF
העולם הבוקר, ערוץ 2, אברי גילעד והלה קורח
ראיון עם ג'לאל סעד, המנהל הפדגוגי של תיכון בית ג'ן
21 אוקטובר 2014
100% זכאות לבגרות גם בתשע"ג, בסיוע שיטת צמצום הפערים המואץ של יכולות
לתמלול הראיון PDF (עמודים 5-7)
"כך למדתי להאמין שאני יכול להצליח בלימודים" - תיכון פקיעין
31 בינואר 2014
כמאל ח'יר, תלמיד תכנית יכולות (תפנית) סטארט בתיכון מקיף פקיעין, מציג את תכנית יכולות סטארט בה השתתף והשפעתה גם על עתידו.
לידיעה המלאה
חשיפת TheMarker
מושלם: בית הספר התיכון הטוב בישראל ב-2013 (תשע"ב)
9 ספטמבר, 2013
בשבוע שעבר עמד בית הספר המקיף בית ג'אן במרכזה של חגיגה תקשורתית לאחר שהתברר כי ב-2012 דורג היישוב במקום השלישי בישראל בשיעור בוגרי י"ב הזכאים לבגרות ♦ כעת, נחשפים הנתונים המעודכנים ל-2013 ♦ בסיוע שיטת צמצום הפערים המואץ של יכולות, הישג מרשים באחוזי הזכאות בבגרות תשע"ב של המגזר הדרוזי בכלל, והיישוב בית ג'אן בפרט.
ראה בדה מרקר
"כל אחד יכול, זו לא סיסמה אלה הנתונים"
דצמבר 2013
"נסים כהן, מייסד ומנכ"ל עמותת "יכולות", מייסודה של קרן רש"י, נותן לסיסמה "כל אחד יכול" תוקף ממשי" ♦ הגישה, שיטת צמצופ הפערים המואץ שפיתח השיטה ויישומה בבתי ספר תיכוניים בפריפריה ונתונים.
לכתבה המלאה (pdf) לקישור לכתבה לחץ כאן
ח"כים בבית ג'אן: "מה סוד הבגרויות שלכם?
ח"כים בבית ג'אן: "מה סוד הבגרויות שלכם?
30 ספטמבר 2013
חברי ועדת החינוך של הכנסת ביקרו בבית ג'אן במטרה לראות ולהבין את שיטת הלימודים הנהוגה בבית הספר ולבדוק האם ניתן ליישמה ברחבי הארץ.
לידיעה ברוטר
דף חדש - יובל בן בסט
ספטמבר, 2013 הסיבות להצלחה בבית ג'ן
"לומדים לנצח"
3 בספטמבר 2013
היישוב בית ג'אן, המפעיל את תכניות "סטארט" ו"חסם" של עמותת יכולות, דורג במקום השלישי בישראל בזכאות לבגרות תשע"ב ♦ 85% ממסיימי י"ב בישוב זכאים לבגרות.
לכתבה המלאה
אפשר לחשוב: הסיפור שמאחורי אחוזי הבגרות בבית ג'ן
3 ספטמבר 2013
לקישור לחץ כאן
מאה המשפיעים 2013
3 בספטמבר 2013
נסים כהן, מנכ"ל עמותת יכולות, נבחר ע"י דה-מרקר
לאחד ממאה המשפיעים בישראל לשנת 2013.
"בזכותה התלמידים הכי קשים יצאו עם בגרות"
16 ביוני 2013
יפה הלוי, רכזת תכנית יכולות לבגרות- סטארט, הינה אחת מששה זוכים בפרס המורה המצטיין של ישראל "המורה של המדינה 2013".
לכתבה בידיעות אחרונות (PDF)
משרד החינוך, הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך,
דו"ח "תכניות לשיפור הזכאות לבגרות (2012)
מאי 2012
דו"ח "תכניות לשיפור הזכאות לבגרות (2012), ממפה את התכניות להעלאת הזכאות לתעודת בגרות במערכת החינוך, ומסכם את ממצאי הבדיקה המקדמית שבוצעה ע"י ראמ"ה. בדו"ח מוצגות גם תכנית יכולות סטארט למניעת נשירה ולבגרות, וכן תכנית יכולות חסם לבגרות.
לעיון ולהורדת הדו"ח
"הוקוס פוקוס"
28 בדצמבר 2008
בכתבה אודות ספר על מצליחנים מפורסמים בעולם מתחומים שונים מרואיין גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל חברת צ'ק פוינט. בראיון מאזכר גיל את תכנית יכולות סטארט (תפנית לשעבר) "...פרויקט נוסף הוא תכנית 'תפנית', המיועד דווקא לתלמידים שעומדים לנשור מהלימודים סוף כיתה י'. ... כעת בעזרת סדנה של 12 שעות ביום, תשעים אחוז מהם מגיעים לבגרות. ילד שמכיתה ג' נכשל במתמטיקה ועכשיו מצליח לעשות בגרות, זה מחולל אצלו שינוי עצום בכל התחומים".
לכתבה בידיעות אחרונות (PDF)
8 ספטמבר, 2008,
הצלחה של למעלה מ-70% בשיעור הזכאות לתעודת בגרות נרשמה בקרב בוגרי יב', בני המחזור הראשון של תכנית "יכולות (לשעבר תפנית) סטארט" בבת ים ♦ דיווח של עירית בת ים.
לדיווח לחץ כאן
רשת עמל: הישגים ראויים לציון בתכניות סטארט וחסם
במקיפים של עמל בבאר שבע ובאופקים
20 יולי,2008
השבט אמר את דברו. השורדים והשורדות בגמר הגדול של "תפנית", הגיעו לבגרות מלאה ופניהם לדרך חדשה, והתוצאות מדברות בעד עצמן... במקיף ז' עמל באר שבע ובעמל מקיף אופקים "אין תלמיד שנכשל, יש תלמיד שעדיין לא הצליח"! מנהל התכנית הוא מר ניסים כהן - סוציולוג חינוכי המתמחה במודל עבודה עם תלמידים בעלי הישגים נמוכים, ומפתח השיטה שהופעלה בירוחם ויושמה בין היתר באומ"ץ.
18 מרץ 2008
"עלייה דרמטית באחוז הזכאים לתעודת בגרות" בבאר שבע בבתי הספר התיכוניים שנכנסו לתוכנית "סטארט – הצלחה", של עמותת יכולת (תכנית תפנית).
דיווח של מינהל החינוך - באר שבע.
יכולות (תכנית תפנית לשעבר)
נבחרה ע"י וועידת הנשיא 2008, כאחד מ- 60 המיזמים בישראל שיש בהם לשנות את "המחר".
מצגת תכנית תפנית ועידת הנשיא 2008 לצפיה
- "תפנית מצמצמת את הפערים בבית הספר בישראל" [תרגום לעברית]
12 באוקטובר 2007
בתי הספר בישראל זוכים להערכה על רמת הלימודים הגבוהה בהם, והציפיות מהתלמידים גדולות בהתאם. אך במצב בו הצפיפות בכיתות גדולה והתקציב זעום, חלק מהתלמידים במערכת החינוך בישראל אינו מסוגל להחזיק מעמד. תלמידים אלו נזקקים לתמיכה וסיוע נוספים מסיבות שונות, החל מיכולות לימודיות חלשות ועד לקשיים כלכליים בבית.כאן נכנסת תפנית לתמונה, בכך שהיא עוזרת לכמעט 10% מהתלמידים בישראל.
לכתבה המלאה
21 בספטמבר 2007
הם נחשבו לילדים בעייתיים בכיתה ט', שלא יכולים להשתלב בשום מסגרת. מי חלם בכלל שיעשו בגרות. המורים כבר התייאשו, הרי התעודה לא משקרת, לכל הפחות שמונה שליליים. ההורים חשו ייאוש, ילדיהם עלולים להימצא ללא מסגרת, במקרה הטוב הם יסתגרו בחדר, יבלו את רוב שעות היום מול המחשב, במקרה הרע הם ישוטטו רוב שעות היום ברחוב. ולרחוב, כידוע, יש חוקים משלו. מי היה מאמין שאחרי שנתיים הילדים האלו יהיו זכאים לבגרות מלאה, אחרי שהם עברו דרך ארוכה. במקום לשוטט ברחובות ללא תכלית, הם מצאו את עצמם הולכים לשיעורי תגבור בערב, רעבים להצלחה. אל תטעו, הצלחה לא נמדדה אצלם רק בגובה ציון כזה או אחר במתמטיקה או אנגלית, אלא גם היכולת לרכוש ביטחון עצמי. ביטחון עצמי שבעבר לא היה חזיון נפרץ אצל אותם תלמידים ותלמידות. הכל החל בשל יוזמה חינוכית ייחודית לפני שנתיים בעיריית ב"ש שכינויה הוא 'סטארט-הצלחה'.
לכתבה המלאה לסריקה
- "כל אחד יכול" [תרגום לעברית]
מאמר מערכת
6 בספטמבר 2007
השבוע הראשון של שנת הלימודים הוא זמן מרגש עבור מיליוני משפחות, זמן של התחדשות והבטחה. זהו גם זמן של הטחת האשמות שטחיות, התולות לרוב את האשמה למצבה העגום של מערכת החינוך בחוסר תקציבים, בכיתות הגדולות וביום הלימודים הקצר.
לכתבה המלאה תרגום (עברית) סריקה
- "אפקט האדווה" [תרגום לעברית]
4 בספטמבר 2007
אם ילדך אינו בין המשתתפים, קרוב לוודאי שלא שמעת מעולם על תכנית תפנית, וחבל. ל-20,000 תלמידים בכ-200 בתי ספר השנה - גידול של פי עשר מתחילתה לפני שש שנים - היא שינתה את החיים, פשוטו כמשמעו.
לכתבה המלאה
- "כך נלחמו בבאר שבע על 100 נושרים"
22 באוגוסט 2007
"מכיתה ז' עד כיתה ט' בקושי הייתי נכנסת לכיתה. אמא שלי היתה מורידה אותי בכניסה, הייתי מחכה שתלך ועושה סיבוב או למחששה או הביתה", אומרת תום מהרבן, בת 18 מבאר שבע. "היו לי 13 שליליים בסוף השנה ו-100 בספורט". מהרבן היא אחת ממאה תלמידים בעיר, שכאשר סיימו את כיתה ט' עמדו על סף נשירה ממערכת החינוך. למזלם, האחראי על תיק החינוך בעירייה, רוביק דנילוביץ - שבעברו שמונה ציונים שליליים בעקבותיהם לא הוגש לבחינות הבגרות - החליט לא לוותר. יחד עם שני בתי ספר בעיר וגופים שונים הוחלט על הקמת פרויקט ייחודי בעבורם, "סטארט הצלחה".
שיטה ייחודית סייעה לתלמידים מתקשים לעבור הבגרויות
11 יולי, 2005
תכנית יכולות סטארט
"תלמידי כיתות י' בבאר שבע, שעמדו בפני סילוק ממערכת החינוך..."