עקרונות שיטת צמצום הפערים המואץ (מבצע לימודי)
צמצום הפערים המואץ ("המבצע-הלימודי") הינו "שינוי-מבני" ממוזער ומתבצע דרך הקמת ארגון קטן
וחדש (בבית הספר, וכפוף ישירות למנהל בית הספר), הפועל "הוליסטית" עפ"י העקרונות הבאים:
רלוונטית גם למוביליות סטאטס עתידי, מוסכמת על כל השותפים והמשתתפים.
• היעד הלימודי, מדיד ותחום בזמן.
• התמקדות במקצוע לימודי אחד או במס' מקצועות מצומצם.
• תכנית הלימודים, היעד הלימודי, מבנה ומשך הלמידה, מוסכמים על כל השותפים והמשתתפים: התלמידים, ההורים,
צוות הלמידה והנהלת ביה"ס.
• קבוצות לימוד קטנות.
• קבוצת הלמידה - קבוצה חברתית והלמידה מהווה חלק מהתהליך הקבוצתי.
• מנהיג ומנהיגות - מנהיג (רכז/ת) המוביל/ה את התהליך כולו ומנהיג/ה את התלמידים, ההורים,
את צוות המורים, ופועל וכפוף למנהיג ביה"ס - מנהל/ת ביה"ס.
• מענה מתמיד לצרכים רגשיים ע"י הרכז/ת וצוות הלמידה.
• שילוב מעגלים של כל ה"אחרים-משמעותיים".
• למידה "מואצת".
• צמצום "אנונימיות" באמצעות מבנה הפעילות (צמצום מס' מקצועות הלימוד הנלמדים בו זמנית). .
• חשיבה "תוצאתית".
• פומביות, משוב והדגשת ההישגים הלימודיים.
• פיתוח מוטיבציה גבוהה ביותר - לפרקי זמן מוגדרים, טרם תהליך הלמידה ובזמן התהליך, באופן שיטתי ומובנה.
• השינוי כנורמה, שינוי סביבה לימודית, שבירת שיגרה ודרמה.
• נחישות.
• עבודת צוות.
• זמן למידה אישי, גמיש ודיפרנציאלי.
• מעקב אישי שיטתי ומתמיד אחר הישגי כל תלמיד/ה.
• שרשרת הצלחות לימודיות אמיתיות.
• הגעה ליעדים הלימודיים עם כל תלמיד/ה - אין פתיחה מחודשת של פערים לימודיים.
• למידה, עיבוד ותרגול עד לשליטה - בו זמנית, יחדיו, כחלק מתהליך הלמידה בזמן ביצוע תהליך צמצום הפערים המואץ
(אין שיעורי בית בשלב הראשון, ע"מ לא לפתוח פערים חדשים).
• בקרה חיצונית על הישגי התלמידים.
• ריבוי הזדמנויות להצלחה.
*** חדש ביכולות *** |
להרחבה על השיטה, העקרונות והפדגוגיה כנס ליכולות - פדגוגיה
הפניות קשורות: "כך למדתי להאמין שאני יכול להצליח בלימודים" "כל אחד יכול, זו לא סיסמה אלא הנתונים"
"אף ילד לא נשאר מאחור" בתיכון בית ג'ן "כך נלחמו בבאר שבע על 100 נושרים"
© כל הזכויות לשיטת "צמצום הפערים המואץ" (מבצע לימודי), שמורות לניסים כהן נסים כהן (.M.A) - מפתח השיטה
.