שאלות ותשובות - תכניות יכולות (תפנית לשעבר) בבתי ספר תיכוניים
-
איך בית ספר מצטרף לתכנית
תכניות עמותת יכולות (תפנית לשעבר) הינן תכניות הפועלות בשיתוף משרד החינוך וופעלת כיום במחוזות: דרום, מרכז, צפון וחיפה.
ההצטרפות לתכנית ו/או לתכניות מתבצעת באחת מהדרכים הבאות:
א. דרך פניה של מנהל/ת ביה"ס למפקח/ת ביה"ס.
ב. פניה של מנהל/ת ביה"ס לעמותת יכולות.
ג. פניה של מנהל/ת אגף החינוך בישוב למפקח/ת בבתי הספר.
ד. פניה של מנהל/ת אגף החינוך בישוב לעמותת יכולות.
ה. פניה של נציג הבעלות לעמותת יכולות.
ו. פניה של מנהל בית הספר או נציג בית הספר לעמותת יכולות
הצטרפות ביה"ס לתכנית מתבצעת בהסכמה של:
• הנהלת ביה"ס;
• הפיקוח;
• הרשות המקומית;
• הבעלות;
• הנהלת התכנית בעמותת יכולות.התכנית כמדיניות פועלת בדר"כ בפריפריה הגאו חברתית.
בכל מקרה, ההצטרפות לתכנית תתבצע עפ"י קצב, יכולת ועיתוי התכנית להעניק את שירותיה וסיועה לביה"ס/בתיה"ס המצטרף/ים -
אלו תכניות "יכולות" מופעלות בבית ספר תיכון?
התוכנית המרכזיות והעיקריות של יכולות:
-
תכנית תפנית לבגרות ולמניעת נשירה- סטארט
- תכנית תפנית לבגרות מקצוע/ות חסם.
-
תכנית תפנית לבגרות ולמניעת נשירה- סטארט
-
מי התלמידים שמתקבלים לתכנית?
- תכנית יכולות סטארט מקבלת תלמידים בסיכון, בעלי ההישגים הנמוכים ביותר בשכבה ט' בחט"ב, המצויים בנשירה סמויה שמרביתם בעלי 7 ציונים שליליים.
- תכנית יכולות חסם מקבלת אליה תלמידי יא'-יב', שנכשלו ו/או שעפ"י חוות הדעת של בית הספר יכשלו באחד עד שני מקצועות חובה לבגרות, ומקצוע זה (או שניהם מהווים חסם לרכישת תעודת בגרות.
-
מי מלמד בתכנית?
התכניות מונהגת ע"י הנהלת ביה"ס, ומופעלת ע"י צוותי מורים מביה"ס המשתתף,
הפעילות בהנחיה פדגוגית של עמותת יכולות.
-
מה ההכשרה שהצוות מקבל טרם ובזמן הפעלת התכנית?
הצוות החינוכי בתכניות עובר קורס הכשרה בו נלמדים עקרונות שיטת צמצום הפערים.
במהלך העבודה השוטפת מתקיימות ישיבות צוות ופגישות ליווי אישיות. -
כמה שנים תכנית פועלת בבית ספר?
כל מחזור בתכנית תפנית לבגרות ולמניעת נשירה- סטארט, פועל 3 שנים.
ותכניות חסם נמשכות כסמסטר עד שני סמסטרים באותה שנ"ל.
-
האם התכנית כוללת פעילות קיץ?
התכנית כוללת מרתונים לימודיים לקראת בגרויות חורף ולקראת בגרויות הקיץ וכן מכינות שנערכות טרם תחילת שנת הלימודים.