"סיפור ההצלחה הוא השינוי שחל בביה"ס"
אוקטובר 2007
סלעית- רכזת תכנית תפנית לבגרות, מניעת נשירה – סטארט, בי"ס מקיף ז',
באר שבע
"סיפור ההצלחה בתוכנית "סטארט" הינו בעצם השינוי . שינוי שהתרחש בבית הספר – בהנהלה, אצל המורים המלמדים בכיתות והתרחב למעל המורים בחדר המורים ואצל התלמידים.
התלמידים- התלמידים החלו לראות עצמם כחלק מבית הספר, ביטחונם העצמי וכך גם הדימוי העצמי עלה. השינוי המשמעותי שהתחולל אצל התלמידים בין אם הם השיגו את תעודת הבגרות המלאה או חלקה הוא שהם למדו לא לוותר לעצמם, למדו לקחת אחריות על תוצאות מעשיהם ,למדו להציב לעצמם מטרות והכי חשוב הם למדו לחלום ולהגשים את חלומם. החלום מתבטא בשאלות שהתלמידים החלו לשאול את עצמם על המחר-מה אני אעשה בצבא?מה אני רוצה ללמוד? מה אני רוצה לעשות בחיי?
המורים- אין ספק שבשנה הראשונה וגם בשנה האחרונה היו מורים שעדיין היו סקפטיים לגבי הצלחת התלמידים בפרט ולגבי הצלחת התוכנית בכלל . לאט לאט המורים עצמם התנסו בחוויות ההצלחה בעבודה עם התלמידים ,והחלו להאמין שניסים אכן מתרחשים בעזרת עבודה קשה והרבה מאוד אמונה. המורים החלו ליישם את שיטות העבודה ואת צורת החשיבה בהרבה מהכיתות השונות אותן הן מלמדים.
הנהלת בית הספר – ברגע שניתנו להנהלת בית הספר הכלים וההזדמנות להשאיר את התלמידים "החלשים" "המופרעים" בבית הספר הם לא וויתרו על אף תלמיד ובכך יושם "האני המאמין" של בית הספר "אם אינך מאמין בניסים אינך ראלסטי" (גולדה מאיר)